Planificarea concediului eficient

Trei obiceiuri peste care nu sar atunci când îmi planific un concediu

Chit că vorbim de o vacanță care se desfășoară pe mai multe zile, un city-break sau chiar și o excursie de-o zi, mie îmi place să organizez totul cap-coadă. Niciodată nu sar peste cele trei obiceiuri despre care vă voi povesti astăzi.

Nu știu dacă este un obicei obsesiv-compulsiv, dar întotdeauna planificarea concediilor o fac în cele mai mici detalii. Am ajuns la un nivel în care prețuiesc timpul enorm întrucât prefer să îl organizez cât mai bine cu putință. Mai țineți minte aluzia la Monica din Friends, nu? I don’t mind at all. Perfect să iasă! 🤌

De vreo 4 ani am adoptat trei obiceiuri pe care acum le fac mereu înainte de a pleca undeva. Îmi displace foarte tare să ajung la destinație și să pierd timp gândindu-mă ce să fac mai departe. Este și mai dureros, dacă mă întrebați pe mine, să străbați kilometri degeaba către un obiectiv care să fie închis. Ați pățit și voi asta?

Cum reușesc să am un concediu fără stres? Mai jos, am enumerat cele trei obiceiuri peste care niciodată nu sar în planificarea lui. Enjoy!

Obiceiul nr. 1# Culegerea informațiilor

După ce am stabilit destinația, primul lucru pe care îl fac este să culeg informații despre aceasta. Pentru mine, întotdeauna reprezintă interes obiectivele și locurile bine cotate pentru a lua masa. Pe lângă pasiunea mea de a vizita locuri noi, o pasiune și mai mare este reprezentată de gastronomia locală.

Așa că, după ce am stabilit ce vreau să văd și să fac în concediu, intru mai mult în detalii. Verific trasee, programe de funcționare (dacă este cazul), tarife (pentru a aproxima un buget de cheltuieli) și ponturi locale.

De obicei, caut pe Google articole de genul Ce trebuie să știi când vizitezi locația X? sau Ce poți face în orașul Y?. Sunt foarte folositoare atunci când vizitezi, de exemplu, o țară nouă. Acestea includ in mare parte informațiile pe care le caut eu. În paralel, folosesc Google Maps să îmi calculez distanțele dintre cazare și obiective.

Totodată, parcurgând astfel de articole, aflu și informații despre culturi, insights privind parcările – dacă este cazul, calitatea apei și altele.

După ce am stabilit cum doresc să se desfășoare viitoarea mea plecare, trec la următorul pas.

Obiceiul nr. 2# Crearea unui document tip Planner

Dacă stau bine să mă gândesc, partea preferată a jobului meu este conceperea prezentărilor și broșurilor. Așa că, și atunci când vine vorba de vacanțe îmi place să creez astfel de prezentări. În acest fel, voi avea la îndemână toate informațiile necesare organizate.

Documentul începe cu informații despre cazare și continuă cu planificarea activităților pe zile, incluzând date despre distanțe. Mai jos este un exemplu de slide din prezentarea pe care am făcut-o pentru concediul în Maramureș.

Odată ce mi-am structurat documentul, pot să stau liniștită! Am toată vacanța sub control, la fel și timpul. Prietenii mei mai râd când aud că urmează să plecăm în vacanțe. Mă întreabă: Teodora, și? E gata powerpoint-ul? 😂 În orice caz, de când cu aceste plannere, vacanțele sunt perfecte.

A, și încă ceva! Nu mă ajută doar la planificarea concediului, ci și la redactarea articolelor din categoria Wanderlust. Pe scurt, nu uit nimic, iar relatarea este mult mai ușoară parcurgând din nou documentul!

Obiceiul nr. 3# Indispensabilul checklist

Întrucât totul trebuie să decurgă perfect, nu îmi scapă nici partea de creare a unui checklist. Evident că am nevoie de inspirație, așa că apelez la Pinterest de cele mai multe ori – vezi aici. De ce evit să plec undeva fără un checklist bine pus la punct? Simplu – pentru a evita “situațiile dezastruase” – exagerez, evident.

Ce s-ar întâmpla dacă aș uita cash-ul și la ATM-ul local nu este un curs tocmai bun? În funcție de suma pe care trebuie să o scot, îmi poate da bugetul peste cap. Sau dacă aș uita Claritine și aș face o alergie? Poate farmacia se află la o distanță mai mare de locul în care mă aflu. Îmbrăcăminte insuficientă, eyeliner și elastice de păr uitate etc. – multe situații nedorite pot fi evitate. Mai mult de atât, nu mai încap în discuție cheltuieli inutile.

Atunci când îmi fac bagajul țin cont de mai multe lucruri, precum durata călătoriei, vremea și lucrurile necesare, inclusiv cantitatea lor. De obicei, îmi includ checklist-ul în planner sau îmi notez în telefon pe o aplicație tip Notepad.

În funcție de nevoi, notez ce și câte haine am nevoie, produse de îngrijire, documente, medicamente, accesorii, electronice și altele necesare. Era să uit ceva! Dacă cumva destinația voastră include plajă și bălăceală, diferența unei zile de plajă reușite o face și o carte bună. În cazul în care dispuneți de un abonament Bookster la muncă, este și mai bine.

Kit de vacanta de la Bookster
Print screen de la platformă

Cei de la Bookster au în această perioadă un super program, în care puteți cere kitul de vacanță accesând acest link. Al meu ajunge pe 1 august, chiar înainte să plec în concediu și abia aștept să văd ce carte mi-au ales să citesc pe plajă.

Per total, aceste trei obiceiuri mă ajută să mă bucur de o vacanță fără stres. Dacă găsiți folositor articolul și aveți curiozități pe acest subiect privind ce abordări aleg, îmi puteți da un mesaj pe Instagram.

De asemenea, vă invit să scrieți în comentarii cum planificați voi concediul reușit.

Pe curând!

Teodora

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vezi și...

Despre city-break-ul în Roma sau Orașul Etern al Europei

Ca idee, atunci când vine vorba de planificări... o știți pe Monica din Friends? Eu sunt, dar nu pe partea de curățenie și organizare a casei, ci mai mult pe călătorit și alte evenimente sociale, să le zic așa. Ca să vă faceți o imagine despre organizarea vacanței în Roma - am pus pe hârtie cu timp, bani și mijloace de transport toate detaliile: de la urcatul în avion de la aeroport până la întoarcere în același aeroport. Iată cum a arătat prima parte a mini-vacanței noastre în Roma.