Viață profesională vs. viață personală. Tu ai găsit un echilibru?

Într-o astfel de perioadă în care lucratul de acasă reprezintă “noul” normal, cu siguranță apar mici modificări ale rutinei de altă dată. De adaptat să zicem că te-ai adaptat, însă ai trasat o linie clară între cele două vieți, cea profesională și cea personală? Lucrezi la program sau peste program? Care este frecvența? Tu ai găsit un echilibru?

Într-o astfel de perioadă în care lucratul de acasă reprezintă “noul” normal, cu siguranță apar mici modificări ale rutinei de altă dată. De adaptat să zicem că te-ai adaptat, însă ai trasat o linie clară între cele două vieți, cea profesională și cea personală? Lucrezi la program sau peste program? Care este frecvența? Tu ai găsit un echilibru?

Poate am mai menționat idei despre time management, despre sănătatea minții și a corpului în alte articole de-ale mele, dar m-am gândit să vorbesc strict despre acest subiect în rândurile de mai jos. Epuizarea, stresul și anxietatea sunt niște stări tot mai des întâlnite în ultima vreme.

Citește și Un articol despre time management pe plan personal.

Viață profesională = Statut

Oare tendința noastră este să punem profesia mai presus de celelalte planuri? Din ce am observat și analizat, în ziua de astăzi, majoritatea oamenilor își concentrează energia asupra vieții profesionale. De ce? E simplu. Societatea în care trăim măsoară acest aspect – statutul nostru, prin mijloace financiare și materiale.

Dorința de a avea succes din punct de vedere profesional ne poate împinge să lăsăm deoparte propria noastră stare fizică, emoțională sau mentală. Această abordare nu este întotdeauna cea mai sănătoasă.

Nu este greșit să muncești pentru a obține ceea ce îți dorești. Nu asta e ideea. În general, viața de adult vine cu mai multe responsabilități și provocări pe ambele planuri. Câteodată te lovesc toate, câteodată apar pe rând.

Ideea este să nu te identifici cu jobul în timpul tău liber, în viața personală. Pentru că așa cum un job îți oferă bunăstare, viața personală îți oferă mult mai multe. Relații cu oameni dragi, timp în care să faci ce vrei tu, îți oferă un scop și, cel mai important din punctul meu de vedere, viața personală te conectează cu tine.

Despre echilibru ☯

Găsirea unui echilibru este esențial pentru a putea fi fericiți și productivi. Nu este ceva ce găsești cum ai pocni din degete. Necesită timp, bineînțeles. Dar, înainte de toate, nu este cazul să te minți că va fi echilibrul perfect, pentru că nu există. Într-o zi poate ești mai productiv la muncă, iar în altă zi vei avea energia să te bucuri de pasiunile tale sau de compania celor dragi. Echilibrul din toată această ecuație se atinge în timp, nu în fiecare zi.

Găsește timp să analizezi starea în care te afli. O atitudine sănătoasă față de echilibrul dintre viața profesională și cea privată începe cu tine. Stabilește niște acțiuni pe care să le pui în aplicare în ambele situații, fără a le afecta în vreun fel.

Sursă: pexels.com

Atunci când ne propunem să găsim un echilibru, o balanță, trebuie să ne raportăm la conținut.

La cine ești. La deciziile pe care le iei. La un mindset.

Echilibrul meu nu va fi același ca al tău. Prioritizează ceea ce este cu adevărat important pentru tine, preia controlul asupra acțiunilor tale, fie pentru muncă, fie pentru viața personală și… simplifică-ți viața.😊

Citește și Cum am grijă de minte și de corp?.

Scurte concluzii

Cea mai mare problemă este că majoritatea oamenilor cred că nu au de ales, dar asta este total fals. Amintește-ți că echilibrul este creat de tine. Spuneam mai sus că este important să te conectezi cu tine, iar asta înseamnă să fii prezent.

Așa că:

  • renunță la non-priorități – asta implică să fii puternic să zici nu sau nu acum;
  • prioritizează ceea ce îți aduce ție împlinire;
  • fii prezent – te vei bucura mai mult de ceea ce faci, atât la job, cât și în viața personală, profitând la maximum de ambele;
  • creierul are nevoie de spațiu pentru a gândi – nu este ok să fii constant bombardat de oameni, rețele sociale, e-mailuri, telefoane etc., dă-i spațiu, te va ajuta să ai mintea limpede și îți va spori creativitatea.

Începe prin a prelua controlul și concentrează-te asupra ta.

Dacă am ratat ceva important legat de acest subiect, lasă-mi un comentariu mai jos.

Pe curând!

Teodora

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vezi și...

În speranța unui an mai bun – 2021

Anul Nou este un moment de reflecție asupra a ceea ce a fost și un moment de inspirație pentru ceea ce urmează. Ia o foaie și hai să notăm cum sperăm să arate 2021. Am citit undeva că intențiile scrise manual te responsabilizează mai tare și au un procent mai mare de reușită.

Colțul meu zen și inspirația

Așa cum pofta vine mâncând, inspirația vine creând. Cu toții avem în casă acel loc special - colțul zen. Unde putem gândi anumite lucruri la rece și unde putem lua decizii. Unde inspirația vine cu ușurință și unde ne savurăm cafeaua. Unde avem parte de liniște și ne putem bucura de lucrurile mărunte.

Vrei să citești mai mult și nu știi de unde să începi?

Vrei să citești mai mult și nu știi de unde să începi? Cred că de foarte multe ori auzim chestia asta sau o spunem chiar noi - aș vrea să citesc mai mult dar nu am timp. Oare așa să fie? În acest articol vă voi propune câteva soluții la această problemă și cum putem transforma cititul dintr-un lucru pe care îl facem doar în vacanțe într-un obicei.

Cum să duci relația cu partenerul la un alt nivel

Deși monotonia apare la un moment dat în orice relație, acest lucru nu reprezintă un capăt de țară. Găsiți metode prin care să vă reinventați pasiunea dintre voi pentru că nu sunteți doar niște "colegi de apartament". Iubiți-vă cum aveți nevoie și găsiți timp să vă conectați.